nampak spek peqa berkilau tu ? sila tinggalkan jejak ! :)
Bye Heartbeat, welcome ipanel !

Sunday, March 6, 2011

Meramal masa hadapan.

http://www.cute-smiley.comTAROT : FENGSHUI : TILIK NASIB = Khurafat

Hanyalah kepada Allah tempat kita memohon pertolongan.

Ini merupakan bacaan yang saya sendiri mintak (free reading tara sempena valentine) dengan topik LOVE .

Dikatakan bahawa Tara ini sudah beroleh kelebihan sejak kecil dan sering meramal masa hadapan.


I was only 5 years old and I obviously knew nothing about these events... (Missing of airplane) But on the 3rd night after the crash, I woke up with a start. My godfather (a pilot ) was standing there, next to my bed! He was pale and tired, but still smiling. He told me, "I cannot lift you up this time, little Tara, for I have a broken arm. But we will meet on Sunday."

And yet, early in the 5th day... a miracle happened! A team of mountain guides found my godfather during a training exercise. He was starving, and in pretty bad shape, but he was still alive!

On the next day, a Sunday, we went to see him in the hospital. He had a broken arm with a sling... 
http://www.cute-smiley.com

Amalan meramal sememangnya bermula sejak zaman nabi firaun lagi. Nabi yusuf juga meramal melalui mimpi.  tapi tapi tapi. Kita tidak boleh menyamakan tilikan alim ulama' dan tilikan insan biasa kerana tilikan nabi adalah petunjuk daripada Allah, manakala tilikan insan biasa yang tidak mempunyai mukjizat kebanyakannya adalah daripada SYAITAN.

Contoh tilikan Tara.
Ramalan seperti ini sering kita lihat : di majalah, akhbar (horoskop), internet malah facebook !
Sebagai contoh. banyak free tarot/fengshui reading online. peteranswers 
kenapa facebok ? Kuiz-kuiz khurafat seperti :

Bilakah tarikh kematian anda.http://www.cute-smiley.com
Berapakah bilangan anak anda.

Telah jelas kuiz-kuiz seperti di atas sukacitanya dinobatkan sebagai kuiz berbentuk khurafat. Sesungguhnya Allah telah mentakdirkan dan merencanakan segala sesuatu. Segala takdir sudah tercatat di Luh Mahfuz.
Bagaimana pula dengan kuiz-kuiz seperti ini ?

http://www.cute-smiley.com
Apakah warna aura anda ?
Adakah anda seorang fiction or nonfiction reader ?
Adakah anda seoranng pemarah ?

Kuiz-kuiz ini agak sukar dijawab oleh saya. Tapi mudah dijawab oleh para ulama'.
Pendapat saya, kuiz-kuiz seperti di atas bertujuan untuk kita mengenali lebih dekat siapa & apa sifat2 kita supaya kita beroleh pengajaran dan mengubah kepada yang lebih baik.

Asalnya saya ingin bercerita tentang Tarot kad. tapi tak jadilah. dah melencong jauh jugak.
tapi disebabkan dah buat kat bawah ni.. teruskan jelah.http://www.cute-smiley.com


Tarot pada asalnya adalah kertas-kertas catitan purba yang tidak diketahui asal sejarahnya atau generasi yang mula mengedarkannya, tetapi yang jelas kertas-kertas tersebut adalah sangat tua dan mungkin sezaman dengan kerajaan Firaun di Mesir. -makcikwiki-


Ada beberapa mitos berkaitan tarot ni, jadi saya sertakan yang kelakar jelah ek.

http://www.cute-smiley.comTidur dengan menaruk Tarot di bawah bantal mampu menyerap isi Tarot.

Ini adalah mitos paling menggelikan yang berhubungan dengan Tarot. Bila hal ini boleh dilakukan, maka patut dicuba menaruk buku pelajaran di bawah bantal bila akan menghadapi ujian.
Kad Tarot mempunyai isi atau tenagahttp://www.cute-smiley.com

Ini adalah termasuk gosip yang tidak benar! Kad Tarot tidak mengandungi tenaga apalagi yang bersifat ghaib. Sang pewacana-lah (yang menilik) yang mempunyai tenaga, dalam erti pewacana mesti mempunyai keyakinan dan ghairah dalam bertarot sehingga ia mampu menghasilkan pewacanaan yang baik dan tepat. Tarot hanyalah mempunyai tenaga berpotensiiaitu Tarot baru berfungsi dengan baik sampai ada yang menggunakannya, apabila tidak digunakan maka tarot hanyalah setumpuk kad bergambar.




sedikit info : pada asalnya kad tarot tidak digunakan untuk meramal, tetapi untuk bermain & perjudian. Saya juga ada membaca serba sedikit bahawa tarot ini seumpama belajar matematik ! tarot menggunakan probabiliti dalam penilaiannya, maka tidak semua apa diramal itu benar. tapi yang memusykilkan, tarot ini (melalui mitos diatas) tidak menggunakan perkara ghaib sebaliknya menggunakan minda untuk berfikir. erm,,


Sekian sahaja, segala yg salah mohon ditegur, kerana saya ambil daripada banyak sumber, oleh itu tidak dapat dipastikan kesahihannya.http://www.cute-smiley.com

1 comment:

peep said...

Peteranswer tu menipu je sbnrnye...search a google kalo nk tau mcm mane nk trick org..hahaha

Popular Post